duminică, 29 septembrie 2013

HamSphere o prezentare generala pe scurt

Zilele de concediu avute in luna septembrie (2013) mi-au permis sa fac auzit in HamSphere indicativul de radioamator roman - YO3BDP. Ce este HamSphere ? HamSphere simuleaza propagarea undelor radio in ionosfera reala, fenomenele de fading si distorsionare-denaturare. Semnalele sunt preluate de o ionosfera virtuala si reflectate in parti indepartate ale lumii. Sistemul dispune de un transceiver virtual cu 11 benzi: 9 benzi virtuale pentru radioamatori si anume 6, 10, 15, 17, 20, 30, 40, 80 160 m, la care se adauga banda de 11 m pentru CB si respectiv banda de 48 m – un complet realist pentru BC. Transmitatorul HamSphere functioneaza in modul DSB, cu o putere virtuala cuprinsa intre 1 si 2500 Watts. Latimea de banda la receptie poate fi ajustata la valorile de 3,8 ; 2,8 ; 0,8 kHz, cu ajutorul unor filtre standard. Transceiver-ul HamSphere vine cu un bandscope FFT, S-metru analog , VFO digital cu trepte de 10 Hz , 9 canale de memorie programabile si un procesor de microfon integrat care include un VOX care poate fi programat pentru toate tipurile de voce. Sistemul mai ofera un cluster in timp real , un log integrat in jurnalul de bord, un editor pentru qsl-uri, un expeditor de qsl direct din transceiver si un canal de chat care permite trimiterea mesajelor de mici dimensiuni in intreaga retea. Se pot trimite mesaje private altor operatori.

Blogul radioamatorului YO3BDP in HamSphere

Incepand cu luna septembrie 2013 acest blog se gaseste la adresa : http://yo3bdp.hamsphere.net

luni, 18 martie 2013

Ce trebuie sa mananci ca sa-ti intaresti imunitatea




Ce trebuie să conţină meniul tău ca să ai un sistem imunitar puternic, să nu te îngraşi şi să fii plin de energie ?

Un expert în nutriţie, Dr. Joel Fuhrman, recunoscut pentru cercetările sale în domeniul nutriţiei si autorul unei cărţi foarte bine vândute care se numeşte “The Super Immunity Diet”, susţine că sistemul nostru imunitar nu funcţionează la capacitate maximă, ci doar în proporţie de 50% la unele persoane. Astfel că riscul de a te îmbolnăvi este unul foarte ridicat. De asemenea, pe măsură ce înaintăm în vârstă, organismul va reţine mai multe toxine atât din mediul înconjurător, cât şi din alimentaţia greşită. Acest lucru va afecta şi mai mult sistemul imunitar, iar după vârsta de 40 de ani corpul nostru este tot mai vulnerabil în faţa diverselor probleme medicale.

Un prim pas pe care îl putem face pentru întărirea sistemului imunitar este acela de a consuma alimente cu o valoare nutriţională mare şi care să fie bogate în antioxidanţi. După ce a studiat dieta anumitor populaţii care sunt recunoscute pentru longevitate şi risc scăzut de boli, Dr. Joel Fuhrman a ajuns la patru reguli de bază pe care ni le recomandă să le respectăm.

Iată care sunt aceste reguli care-ţi întăresc imunitatea şi te fac mai rezistent in fata bolilor:

1. Construieşte-ţi meniul numai din alimente cu valoare nutriţională

Acest lucru presupune să alegi alimente nutritive, care asigură substanţele necesare organismului. Aceste alimente au un conţinut caloric scăzut, prin urmare te vor ajuta şi să slăbeşti pe lângă protecţia pe care o oferă împotriva bolilor. În această categorie intră legumele şi fructele în culori cât mai variate. Un exemplu pe care îl oferă dr. Joel Fuhrman în sprijinul acestei idei este acela că legumele cu frunze de un verde închis ajută la digestie, iar fructele de pădure conţin nutrienţi care protejează inimă şi ne feresc de cancer. Vezi si tabelul cu cele mai nutritive alimente recomandate de dr. Joel Fuhrman !

2. Consumă alimente care se absorb lent în organism

Dr. Joel Fuhrman spune că trebuie să evităm grăsimile saturate şi trans, zahărul rafinat şi făina albă, deoarece intră în categoria acelor alimente care generează o creştere bruscă a glicemiei şi o eliberarea masivă de insulină. Acest lucru favorizează depunerea grăsimilor, slăbeşte sistemul imunitar şi creşte riscul de cancer. De aceea este recomandat să consumi alimente care se absorb lent la nivel intestinal, favorizând o asimilare bună a nutrienţilor din alimentele pe care le consumăm. Aceste alimente cu absorbţie lentă sunt nucile, seminţele şi leguminoasele (năut, mazăre, fasole, linte). Nucile şi seminţele crude mai aduc şi alte beneficii organismului, susţine Joel Fuhrman care le recomandă şi pentru faptul că favorizează eliminarea grăsimilor rele, creşte capacitatea organismilui de a absorbi grăsimile bune şi îmbunătăţeşte funcţiile creierului.

3. Foloseşte carnea pe post de condiment

Dr. Joel Fuhrman susţine că dieta pe care trebuie să o adoptăm trebuie să fie una bazată în special pe vegetale, iar carnea trebuie să fie folosită doar în cantităţi mici. Un consum ridicat de produse animale creşte nivelul unui hormon care are o acţiune similară cu insulina, favorizând depunerea grăsimilor şi apariţia cancerului. Astfel, recomandarea specialistului este aceea de a consuma carne în cantităţi mici şi aceasta să constituie doar 10% din alimentaţia zilnică. Cea mai bună soluţie pentru a realiza acest lucru este aceea de a folosi carnea pe post de condiment sau un potenţiator de aromă. Acest lucru presupune să foloseşti o cantitate mică de carne la o mâncare doar pentru a-i conferi aromă, nicidecum de a face din carne ingredientul principal.

4. Mestecă de încă 10 ori fiecare îmbucătură

Mestecarea atentă a alimentelor determină o eliberare a nutrienţilor şi a enzimelor care protejează celulele, uşurând digestia. Specialistul spune că în general o persoană mestecă în medie de 15 ori fiecare îmbucătură şi propune să extinzi acest număr. Astfel că ar fi recomandat să mai mesteci de încă 10 ori în plus fiecare îmbucătură pentru a favoriza o asimilare bună a nutrienţilor. Studiile arată că persoanele care mestecă bine hrana mănâncă mai puţin.



Exemple recomandate de specialist :



Mic dejun : Terci de ovăz cu seminţe şi fructe

Ingrediente: se fierbe 1-2 minute o cană cu fulgi de ovăz într-o cană şi jumătate de lapte vegetal (soia, migdale, cânepă). Apoi se amestecă în terci măr, afine, 1 lingură cu stafide, 1 lingură cu seminţe de floarea soarelui crude, 1 lingură cu seminţe de in, 1 lingură cu seminţe de cânepă şi 1/2 linguriţă de scorţişoară.

Prânz : O salată mare

Potrivit specialistului, masa de prânz trebuie să fie constituită în mare parte de verdeţuri combinate cu legume, nuci, sosuri care au la bază nucile/seminţele şi doar o cantitate foarte mică de carne (acea doză de 10% care este considerată porţia zilnică). Un exemplu de salată recomandată conţine: salată verde peste care se presară migdale şi drojdie inactivă mixate împreună în robot (vei obţine un praf cu gust uşor de brânză datorită drojdiei inactive), câteva bucăţele de carne şi un sos făcut din pastă de susan/nuci caju, muştar, zeamă de lămâie, piper negru, lapte vegetal, drojdie inactivă şi usturoi copt.

Cină : Combinaţii de legume înăbuşite

Tocăniţele cu legume, leguminoase (mazăre, năut, linte, fasole boabe) şi verdeţuri sunt cele mai potrivite pentru masa de seară, spune specialistul. Poţi să prepari o tocană în cantitate mai mare ca să-ţi ajungă mai multe zile pentru a nu fi nevoit să găteşti în fiecare seară.



A.N.D.I . - Aggregate Nutrient Density Index, cu valori pentru cele mai nutritive alimente stabilite de dr. Joel Fuhrman

Nap ......................................1000

Water cress ..........................1000

Collards ...............................  1000

Swiss chard.... .........................895

Bok choy..................................865

Spanac ....................................707

Rucola .....................................604

Salata verde .............................510

Varza de Bruxelles ................. 490

Morcov/Suc de morcov ......... .458

Varza  ......................................434

Broccoli ....................................340

Conopida ..................................315

Ardei rosu .................................265

Ciuperci .....................................238

Sparanghel ................................205

Rosii ..........................................186

Capsune ....................................182

Mure .........................................171

Praz ...........................................135

Zmeura ......................................133

Coacaze .....................................132

Iarba talharului ..........................127

Rodii/Suc de rodii ......................119

Struguri ......................................119

Pepene galben ...........................118

Ceapa ........................................109

Prune ........................................106

Portocale.....................................98

Castraveti ....................................87

Tofu .............................................82


Seminte: in, susan

floarea soarelui,

canepa...........................................68

Mazare verde.................................63

Cirese ............................................55

Mere ..............................................53

Pasta de arahide ............................51

Porumb ..........................................45

Fistic ..............................................37

Fulgi de ovaz...................................36

Somon............................................34

Lapte 1%.........................................31

Oua ................................................31

Banane...........................................30

Nuci ...............................................30

Paine integrala de grau...................30

Migdale ..........................................28

Avocado..........................................28

Cartofi albi......................................28

Acaju...............................................27

Piept de pui.....................................24

Carne de vita...................................21

Paine alba.......................................17

Paste albe.......................................16

Cascaval (grasime

scazuta)..........................................11

Ulei de masline...............................10

Chips-uri de porumb.........................7

Cola..................................................3                      











duminică, 10 martie 2013

Rezistenta la rulare-RR, aderenta pe asfalt ud-AAU si zgomotul la rulare, 3 indici ai anvelopelor auto, mai putin cunoscuti de catre conducatorii auto

Banalele anvelope auto ascund o nebanuita varietate de caracteristici pentru cumparatorul obisnuit. Daca latimea anvelopei, diametrul jantei sau identificarea unui pneu de zapada sunt elemente destul de cunoscute printre conducatorii auto, numeroase alte caracteristici raman doar Ia indemana specialistilor.


Alegerea unui pneu in deplina cunostinta de cauza este usurata de existenta unui standard de etichetare pentru anvelope, asemanator celui de la aparatele electrocasnice.

Anvelopele automobilelor sunt etichetate conform normelor europene cu 3 indici , cu scopul de a informa corect si intuitiv clientii, fara ca acestia sa fie nevoiti sa aprofundeze cunostinte de specialitate auto.

Indicii implementati sunt :

- Rezistenta la rulare (RR)

- Aderenta pe asfalt ud (AAU)

- Zgomotul la rulare (ZR)

Intocmai ca la aparatele electrocasnice, indicii RR si AAU sunt reprezentati pe o scala grafica, de la A la G.

Indicele ZR este marcat numeric, ca valoare in decibeii a zgomotului produs la rulare.

O anvelopa cu indice bun de rezistenta la rulare (RR) amelioreaza consumul de carburant al automobilului, iar - daca acest indice este important pentru dvs. – pe eticheta va trebui sa cautati un indice cat mai apropiat de valoarea A.

Anvelopele cu rezistenta mica la rulare sunt confectionate dintr-un cauciuc mai rigid, cu frecari mici la suprafata de contact cu carosabilul.

Aceasta conjuctura dinamica ofera si avantajul unei poluari mai mici cu particule materiale microscopice care se desprind din anvelopa in timpui rularii. In termeni practici, acest tip de anvelopa are o viata mai lunga, uzura facandu-se dupa un numar mai mare de kilometri rulati decat la alte anvelope.

Indicele de aderenta la asfalt ud (AAU) ne indica o anvelopa construita dintr-un cauciuc mai moale si cu un desen mai adanc pe banda de rulare, care sa permita un drenaj cat mai bun al peliculei de apa dintre anvelopa si carosabil in timpul rularii pe drum ud. O astfel de anvelopa acvaplaneaza mai greu. Utilizata pe carosabil uscat se comporta foarte bine la frane bruste, insa se uzeaza mai accentuat decat o anvelopa cu indice mic de rezistenta la rulare (RR), polueaza mai mult cu particule materiale, iar consumul de carburant este mai mare.

Pentru fiecare din indici, performanta cea mai buna ii corespunde valorii A, iar cea mai slaba valorii G.

Trebuie remarcat ca indicii RR si AAU sunt invers proportionali, astfei incat o performanta mai buna pe una din scale implica automat o performanta mai slaba pe cealalta scala. O anvelopa cu indice RR de valoare A, implica automat o valoare mai mica a indicelui AAU si invers.

Indicele de zgomot la rulare masoara strict poluarea fonica in decibeli. Nu exista nici o echivalenta tehnica intre acest indice si gradul de poluare cu particule materiale desprinse de pneu in timpul rularii, insa la indici RR si AAU egali este recomandat sa alegeti anvelopele cu zgomot mai mic.

Drum bun !


marți, 1 ianuarie 2013

Revelion 2013 - Pepe pe scena "Vanghelion in aer liber"

Imagini surprinse cu mai putin de 15 minute inainte de miezul noptii, la cumpana anilor 2012 - 2013, in Bucuresti, pe scena amplasata la intersectia strazilor Sebastian si 13 Septembrie.
La Multi Ani 2013 !

Focuri de artificii Revelion 2013 la Vanghelionul in aer liber

https://www.facebook.com/photo.php?v=579646785394180

http://youtu.be/gsqxSmh3OB8
Spectaculos joc de artificii surprins la cumpana anilor 2012 - 2013 in Bucuresti, pe scena amplasata la intersectia strazilor Sebastian si 13 Septembrie.

La Multi Ani 2013 !

duminică, 30 decembrie 2012

Mesaje haioase de Craciun 2012

Iata mesajul pe care l-am primit de la colega mea Mihai Daniela:

Mos Craciun cu suflet bun
Sa v-aduca in Ajun
Carduri VISA Diamant
Carnavaluri pe la Rio
Brazilience-n custodie.
Haide, gata cu VISAtul
S-a mai ars si cozonacul...

I-am multumit colegei pentru urarea VISA si ce sa spun ? , sper sa se implineasca ... !

sâmbătă, 18 august 2012

Melci plimbareti

Doi melci - codobelci -scotand coarne boieresti au iesit la plimbare si au fost surprinsi de obiectivul camerei foto !


joi, 19 aprilie 2012

Filmulete pentru pescari. Crapi de 7kg, 5-6 kg pe balta SOLACOLU, Calarasi-Drill-uri interesante pentru amatorii de pescuit la crap

16/17.04.2012 o partida de pescuit pe balta Solacolu. Locatie bine amenajata si ingrijita, posibilitati de cazare. Vremea buna. (cu emotii).
Voi reveni cu detalii. Pana atunci, cateva imagini.





Crap de 3,4 Kg capturat pe balta Solacolu

Iata si un drill cu un crap de cca 3,5 kg , pe aceeasi balta, efectuat de
Marius Dumitru din Bucuresti.



Pe balta Solacolu este posibila cazarea , in conditii foarte bume.


Aici, un filmulet de prezentare al baltii Solacolu



Crapi capturati pe balta Solacolu


Iata un drill cu un crap de circa 5,5 kg



Exemplarele de crap sub 1 kg si respectiv peste 4 kg se elibereaza.
Se pot retine 5 kg de crap si 5 kg de caras.













Crapi intre 3,5 si 7,1 Kg capturati  de pescari diferiti, pe balta Solacolu,
in aceeasi zi





Se pot inchiria doua tipuri de casute: de 24 m patrati si de 48 m patrati.




miercuri, 15 februarie 2012

miercuri, 25 ianuarie 2012

Comunicate de presa alaturi de realitatea.net un mod placut de a fi zilnic informat

Astazi am adaugat pe blogul meu, pe manseta din partea stanga, un widget de la comunicatedepresa.ro, care alaturi de cel de la realitatea.net ma asigura ca sunt zilnic la curent cu principalele evenimente.

duminică, 2 octombrie 2011

Destinatii turistice: Baile Olanesti /Valcea



O parte din concediul de odihna din acest an l-am petrecut la baile Olanesti. A fost foarte placut, reconfortant . Mai sus sunt imagini din statiunea baile Olanesti si imprejurimile apropiate.
Intr-o zi de duminica a lunii septembrie 2011 am facut un mic circuit pe traseul: Ocnele Mari - Horezu -Polovragi - Baia de Fier - Novaci - Ranca - Obarsia Lotrului - Vidra -Voineasa = Ramnicu Valcea - Baile Olanesti, care a insumat 280 Km, o buna parte fiind parcursi pe Transalpina.
Urmeaza sa postez imaginile surprinse la salina de la Ocnele Mari, la Horezu, la Pestera Muierilor de la Baia de Fier - unde am avut surpriza placuta sa dam de sarbatoarea anuala priilejuita de coborarea oilor, statiunea montana Ranca, O barsia Lotrului cu cea mai inalta cota de pe Transalpina.

sâmbătă, 1 octombrie 2011

Ce avioane se afla acum in zbor (fotografii foarte frumoase ale aparatelor de zbor care formeaza flota aeriana mondiala)

Iata aici un program impresionant pentru utilizatorii "casnici".

X- urile reprezintă aeroporturi.

Dacă vezi un avion în zbor poţi afla ruta şi tipul lui (cu poză).
Dacă dai click pe avion, iti arata poza mica si date de zbor.
Daca dai click pe poza mica, se vede poza mare a avionului
Daca dai click pe numarul de zbor, afli ruta si datele de zbor...


Multumiri lui Edi bunul coleg de scoala si prieten pentru acest link !

Courtesy of Flightradar24.com.

luni, 15 august 2011

Pescuit pe balta Lazar - Alexandria, August 2011

Balta Lazar-Alexandria : panorama inainte de asfintitul soarelui

... doi  (carasi) ...dintr-o lovitura !

Crap chinezesc de 2,4 kg

 a photo by ogeorgian on Flickr.
Caras de 0,8 kg