luni, 16 noiembrie 2009

A murit Gheorghe Dinica - Adio, Maestre !

10.11.2009:
La spitalul Floreasca din Bucuresti, toata lumea astepta o veste buna. Nimeni nu voia sa creada ca maestrul Gheorghe Dinica - 75 ani - isi juca, discret, ultimul rol. Unii au crescut cu filmele lui, altii l-au descoperit mai tarziu. A consacrat personaje, a intiparit in mintea a milioane de admiratori cele mai puternice replici din cinematografia romaneasca si, in ultimiii ani, ne-a bucurat sufletele cu romante si cantece de pahar. Putin dupa ora 13, insa, medicii au dat familiei cumplita veste: un stop cardiorespirator, survenit pe fondul unei septicemii, i-a pus capat vietii, incercarile de resuscitare au fost in zadar. Poate voia sa ajunga mai repede la intalnirea cu prietenul sau de-o viata, Stefan Iordache, un alt actor grabit sa plece de pe scena vietii.






Cele mai tari replici ale maestrului Gheorghe Dinica, unul dintre cei mai iubiti actori romani:


  • "In nemernicia mea, ca un caine turbat, am muscat mana care m-a crescut" - Columna, 1968


  • "Nu trage dom' Semaca, sunt eu, Lascarica" - Cu mainile curate, 1972


  • "Mana intinsa care nu spune o poveste nu primeste pomana. Fii profesionist, ce dracu' !" - Filantropica, 2001/2002


  • "Exista trei meserii de baza pe lumea asta. Bogatia, saracia si sexul" - Filantropica, 2002


  • "Decat sa ne certam, mai bine un cantec vesel sa cantam" - Filantropica, 2001


  • Ovrei, crestin, mahomedan, tot una estem" - Tache, Ianche si Cadar


  • "Limba, tie ti-a crescut nasul !" - Revansa, 1978


  • "Viata este un joc cu moartea, baiatule, intelegi ?" - Prin cenusa imperiului, 1975

" Am fost si print , si cersetor
Un tradator, un om cinstit
Numai cu viata de actor
Eu niciodata n-am glumit.
Am mai si ras de-o nerozie,
Am fost bogat, am fost falit !
Si-n toat-a lumii nebunie
Eu publicul mi l-am iubit ! "  



                                                                                                          "Vagabondul vietii mele"

" A fost un drum frumos si, daca ar trebui sa o iau de la capat, as face asta din nou fara sa stau pe ganduri." * "Am fost boem, am trait frumos, am jucat cu pasiune in fata spectatorilor si a camerei de luat vederi. " - Gheorghe Dinica, 2008

Mircea Diaconu, actor si senator:
" Din pacate, cadem si noi, ca fructele din pom, unul cate unul. E legea vietii. Asta e. Important e sa nu ni-l scoatem din minte pentru cat mai multa vreme.".

Prieten de-o viata a marelui actor Gheorghe Dinica, maestrul  lautar Nelu Ploiesteanu si-a tinut promisiunea de a-i compune maestrului o melodie de adio si a pus suflet in fiecare vers.
Cantec pentru Gheorghe Dinica :

Mai mult cu totii am saracit
Si Romania-i mult mai mica.
Un mare actor ne-a parasit,
Un mare om, Gheorghe Dinica.

Din sufletul romanilor,
S-a mai deprins o particica.
Ne-a parasit un mare actor,
Ne-a parasit Gheorghe Dinica.

A spus in cantec si in vers,
Maestre, orice poate sa zica
De-ai cauta si-n Univers
Nu mai este alt Gheorghe Dinica.

Of, cat o sa ne fie dor
Sa-l mai vedem pe Lascarica !
Ne-a parasit un mare actor,
Ne-a parasit Gheorghe Dinica.

A fost si print si cersetor,
Si mai glumea la una mica.
Cu meseria de actor
Nu a glumit Gheorghe Dinica.

Cu moartea a luptat din greu,
Cu demnitate, fara frica.
Si a fost chemat la Dumnezeu
Un mare OM, Gheorghe Dinica.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu